ISDN stopt, blijf ook na september 2019 bereikbaar
31 juli 2019

ISDN stopt, blijf ook na september 2019 bereikbaar

KPN en andere aanbieders stoppen met ISDN. Bent u wel voorbereid?

Per aanstaande 1 september 2019 stopt de KPN (net als andere aanbieders) met ISDN-2. Klanten met een dergelijke ISDN-lijn moeten dus voor die tijd op zoek naar een alternatief, anders zijn ze niet langer bereikbaar.

Abonnees met een ISDN-15, 20 of 30 verbinding krijgen iets meer uitstel: zij hebben tot 1 oktober 2021 de tijd om andere maatregelen te treffen en blijven tot die tijd telefonisch bereikbaar.

De belangrijkste reden om ISDN nu  uit te faseren is dat het onderhoud aan de ISDN-lijnen te duur is geworden.  Steeds meer klanten maken gebruik van internet via een (krachtigere) ADSL- of kabelverbinding.

Bent u klant van onze telefoondienst en ISDN-2-gebruiker?

Zorgt u er dan voor dat u voor 1 september een werkend alternatief hebt geregeld. Anders bent u niet meer bereikbaar voor uw klanten en zakelijke relaties. Ook kunt u dan de telefoon (en/of e-mail) niet meer doorschakelen naar ons en dus geen gebruik meer maken van onze bereikbaarheidsdiensten.

Als u vragen heeft over de doorschakeling kunt u altijd contact opnemen met onze afdeling Customer Care via ons telefoonnummer 020- 5 160 160.

Bij vragen over uw ISDN-lijnen verwijzen wij u graag door naar uw eigen provider.

als organisatie de telefoon doorschakelen naar Interswitch
Gebruikte bronnen:
https://www.belfabriek.nl/artikelen/isdn-centrale-vervangen
https://webwereld.nl/netwerken/110565-het-einde-van-isdn-is-in-zicht–wat-nu