Nederlander houdt vast aan telefoon voor service
6 november 2015

Nederlander houdt vast aan telefoon voor service

Meer dan de helft van de consumenten wordt het liefst telefonisch geholpen, 43 procent per e-mail.

Telefoon verslaat Facebook

De telefoon weet nog altijd sociale netwerksites als Facebook en Twitter te verslaan waar het gaat om de voorkeurkanalen voor klantenservice. Uit onderzoek van Telecompaper onder ruim 5.700 Nederlandse consumenten blijkt dat meer dan de helft (55%) van de respondenten het liefst telefonisch geholpen wordt door zijn mobiele provider.

Met 43 procent bezet e-mail de tweede plek. Daarmee verslaan deze twee traditionele contactkanalen populaire communicatiemiddelen als chat, apps of social media.

Uit het genoemde onderzoek komt bijvoorbeeld naar voren dat slechts elf procent van de ondervraagde Nederlanders wil chatten met zijn telecomprovider. Wél is die hoeveelheid gegroeid, aangezien dit specifieke percentage vorig jaar nog op zeven procent lag. Tevens zien de onderzoekers het gebruik van social media als servicekanaal groeien onder een bepaalde doelgroep, te weten jongeren. In de leeftijdsgroep 12-29 jaar wil acht procent contact met een klantenservice via social media.

Bereikbaarheid voor verbetering vatbaar

Voor bedrijven is het dus verstandig te inventariseren of de bereikbaarheid via de telefoon, de opvang van e-mail en/of de beschikbaarheid van webchat voor verbetering vatbaar is.
Bron:
Telecommerce: http://www.telecommerce.nl/nieuws.aspx?id=44526&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=nieuwsbrief