Onbereikbaar dankzij voicemail
21 oktober 2014

Onbereikbaar dankzij voicemail

Uit onderzoek blijkt: toegevoegde waarde voicemail ter discussie.

Een voicemail inspreken en afluisteren: mensen vinden het vervelend.
Het gebruik van een voicemail kost geld en kostbare tijd.

De tijden en techniek veranderen razendsnel. Maken mensen tegenwoordig nog wel gebruik van voicemail? En hoe staat men tegenover het gebruik van voicemails in het zakelijk verkeer?

Deze vragen zijn onderzocht in: “De Grote (kleine) voicemail-poll”.

Telefonische bereikbaarheid en voicemail- De Grote kleine voicemail-poll

Wat blijkt? Veel mensen maken zelf wel gebruik van een voicemail, maar zien de toegevoegde waarde van het gebruik door anderen niet:
men spreekt bij anderen niet vaak in en vindt ook niet dat contact met een voicemail “bereikbaarheid” inhoudt.

“Het blijkt dat mensen vinden dat iemand niet bereikbaar is op het moment dat zijn of haar voicemail aanstaat. Ondanks, of misschien wel juist dankzij je voicemail ben je dus toch onbereikbaar. En in het zakelijk verkeer wil niemand onbereikbaar zijn”, aldus Petra de Groot van Interswitch, “onze klanten willen niet dat bellers een voicemail krijgen, maar altijd authentiek persoonlijk contact. Zij willen bereikbaar zijn, wij helpen daarbij.”

Hier vindt u het complete rapport en alle cijfers: Telefonische bereikbaarheid en voicemail- De Grote kleine voicemail-poll.